1396-11-21 10:59
462
0
50322
فتح اله نوری عنوان کرد؛

ثبات، امنیت، اقتدار و نقش مردم در سرنوشت کشور از دستاوردهای انقلاب اسلامی است

معاون اسبق سیاسی امنیتی استانداری گلستان گفت: ثبات و سواد، امنیت و اقتدار و همچنین نقش مردم در سرنوشت خود از دستاوردهای انقلاب اسلامی است و باید بدان پرداخته شود.

به گزارش گلستان ما ؛ فتح الله نوری، معاون اسبق سیاسی امنیتی استاندار گلستان در مراسم جشن انقلاب در مسجدسیدالشهدا(علیه السلام) جنگلده شهرستان علی آبادکتول اظهارداشت: حکومت سلطنتی شاه محصول اراده انگلیسی ها برای رسیدن سه هدف راهبردی که بعد از قاجار برای رضاخان ترسیم شده، بود.

وی با اشاره به این راهبردها، افزود: تامین و حفظ منافع انگلیس با قوه قهریه و سرکوب مخالفان، ضدیت با مذهب اسلام و روحانیت بعنوان متنفذین مرجع در مردم و نهادمندسازی فرهنگ غربی و تقویت باور مردم در قبول و نیاز مردم ایران به فرهنگ غرب از جمله این اهداف اساسی بوده است.

معاون سابق سیاسی امنیتی استانداری گلستان بیان داشت: تلاشهای رضاخان دایرمدار این راهبرد تا زمان اشغال متفقین بود. همین مسئله باعث شد که او را بردارند و محمدرضا را بیاورند و حاکم نمایند و شاه تا نهضت نفت و کودتای علیه دولت مصدق و بعد از آن مورد حمایت انگلیس قرار داشت.

وی ادامه داد: در مقابل راهبردی برابر حکومت سلطنتی شاهنشاهی قرار گرفت و آن راهبرد بزرگان و مراجع دینی بود که دخالت غرب را بر نتابیدند و آیت الله حائری، موسس حوزه علمیه قم بمنظور مقابله با اسلام ستیزی غرب و مشخصا انگلیس شکل گرفت که با رحلت مرحوم حائری یزدی، امام خمینی (رحمه الله علیه) تلاش کرد مرحوم ایت الله العظمی بروجردی را جایگزین کنند. آقای بروجردی با بحث تقریبی وارد عرصه شد و انسجام جهان اسلام را شکل داد.

نوری گفت: پروژه های انگلیسی علیه مملکت اسلامی ایران، از نظر امام خارج نمی شد؛ مبارزه با حجاب، مبارزه با روحانیت و مذهب اسلام باعث شد که امام خمینی (رحمه الله علیه) مخفی و آشکار علیه حکومت سخن بگوید تا روزی که موضوع طرح کاپیتولاسیون مطرح شد و امام علما را مورد خطاب قرار داد و علنی وارد مبارزه با شاه و منتهی به دستگیری و تبعید ایشان شد که این ماجرای غمبار مفصل است.

این چهره مبارز قبل از انقلاب در جمع مردم شهید پرور و انقلابی این مراسم، اضافه کرد: براساس کارشناسی صاحب نظران در علوم سیاسی و جامعه شناسی سیاسی نظام سلطنتی منسوخ شده است که بدترین روش حکومتی و بدترین نوع آن، حکومت منسوخ شده نظام سلطنتی و موروثی پهلوی است.

وی خاطرنشان کرد: امروز ایران بعد از انقلاب و با رهبری مبتنی بر ولایت فقیه و به رغم گذشته، بدون وابستگی به غرب و یا شرق؛ شعار نه غربی و نه شرقی را به منصه ظهور رسانده و حکومت مردم سالار دینی را تثبیت کرده است و مردم در سرنوشت خود مستقیم و مع الواسطه دخالت دارند.

نوری افزود: ایران امروز از حیث ثبات، مقتدرترین و امن ترین کشور در منطقه است و از حیث آموزش و سواد و علم و فناوری از جمله کشورهای پیشرفته به شمار می رود.

وی یکی از دستاوردهای انقلاب اسلامی را حفظ تمامیت ارضی کشور به رغم تجاوز رژیم بعث دانست و گفت: افتخار می کنیم، برخلاف دوران سلطنتی خاندان موروثی شاهنشاهی که ایران بزرگ را که در نقشه جهانی در حد یک «شتر» بود آن را به حد یک «گربه» رساندند و مناطقی از کشور را واگذارکردند اما انقلاب اسلامی به رغم تلاشهای استکبار و راه انداختن جنگ تحمیلی، با دفاع مقدس و ایثار و شهادت، یک وجب از خاک کشور به دشمن داده نشد.

نوری با تأکید براینکه این دستاوردهای عظیم باید محفوظ بماند، اظهارداشت: امنیت و اقتدار ایران در سایه معارف انقلاب اسلامی از عنایات الهی است که باید قدر بدانیم. زیرا اقتدار ایران فرامرزی است و تکیه مقاومت در منطقه است.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.